Rejs verden rundt, et job ad gangen! C Har du nogensinde stirret ud af et vindue undrende om resten af kloden? Er du en morgen person, der længes efter at komme på arbejde hver dag? Du undrer dig måske over, hvordan du klarer dig uden en chef. Du kan blive overrasket over, hvor mange mennesker er ligesom dig!
Sandheden skal frem, de fleste af os har oplevet alle eller en stor del af disse følelser i hele vores arbejdsliv.
Hvorfor bevarer vi stadig en følelse af gæstfrihed i ansigtet så meget forbrug?
Vi er nødt til at praktisere gæstfrihed.
Vi ville ikke være i stand til at fungere uden denne nødvendighed. Det er naturligt og menneskeligt at være i stand til at hjælpe andre i nød, uanset om de er på ferie, syge eller i tider med usikkerhed.
Mange mennesker baserer hele deres liv på håndtrykket. Det første møde er det, vi har. Det er sådan, vi får øjenkontakt, og uanset om vi får øjenkontakt eller ej, bringer det os i kontakt med andre. Vi ville ikke have et socialt liv uden “lykønskningskort” tilgang.
Gaver er en måde at udtrykke taknemmelighed eller vise påskønnelse til nogen speciel.
Hugo Gardroit, forfatter til The Power of Greeting Cards skriver, at folk måske tror, at et kort kan være en personlig gave. Men formålet med et lykønskningskort er at opbygge et forhold til en person.
I form af blik giver og tager vi med andre. De har noget, vi værdsætter til fælles. Dette giver os en fornemmelse af, at vi deler noget med mennesker, vi ikke har set i et stykke tid eller over en lang periode.
I form af ord giver og tager vi med andre. Folk, der deler og tager med ord, er fascinerende, fordi de også føler en forbindelse til os. Det får dem til at føle sig vigtige.
Vi forsøger at gøre det printbart, når vi sender en sms til nogen. Hvis dette mislykkes, er det umuligt at sige ja eller nej. Vi kan ikke sige ja eller nej til nogen, vi ikke rigtig har brug for. Det er så vigtigt, men glem det ikke.
Disse er centrale punkter, der vil hjælpe dig med at øve din “Give and Take” strategier.
1. Det er ikke værd at tage alt for alvorligt.
Du bør ikke forsøge at skubbe din chef om den længe glemte hjemmeopgave. Det er ikke et “Giv og tag syndrom”. Simpelthen fordi du ikke har den frækhed at være alvorlig og kan ikke undervise i denne lektion. Pres ikke dine chefer. Gå ikke i panik! Gå ikke i panik! Du må holde det køligt.
Det kan også tilføjes.
2. Det er ikke værd at tage alt for alvorligt.
Som vi har diskuteret, er nedfald en del af enhver situation. Men beroligende kan bidrage til at undgå det. Tingene vil i sidste ende blive bedre, og den virkelige verden vil vende tilbage. Vi bør ikke forsøge at undgå dette! Det er ikke nogen god ide at gå i panik.
3. Gå ikke i panik.
En anden fordel ved panik er den utrolige chance, det giver dig for at genopfinde dig selv. At lære noget nyt er muligt. Der er mange muligheder i dagens informationsalder.
4. Gå ikke i panik.
Især hvis du vil tage din chef i retten for en sag, der har negative konnotationer. Tag en dyb indånding. Analyse af situationen og nå frem til en aftale vil redde dit ansigt. Du får også nyttige oplysninger, der kan hjælpe dig med at træffe bedre beslutninger i fremtiden eller handle på din oprindelige idé.
5. Gå ikke i panik.
Gå ikke i panik, hvis du føler, at du mister et familiemedlem, en ven eller et forretningsforetagende. Disse ejere har brug for at føle sig glade og komfortable. De ønsker ikke at skabe spændinger på arbejdspladsen, som kan påvirke overskuddet.
Nogle gange kan din intuition dog være lige på pengene. Hvis du føler dit job er i fare, bør du gøre alt, hvad du kan for at redde dit job. Men husk at tale med din chef først, ikke din chef.